Natur/teknologi 1-4

Let tilgængelige forløb, der kan bygger videre på arbejdet med "Programmering i matematik".
Eleverne eksperimenterer her først med 2 af de indbyggede sensorer: magnetometer (kompas) og lysmåler. Derefter eksperimenteres med enkle tilslutninger af eksterne output- og inputenheder: Lysdioder og knapper.

Udarbejdet m.h.p. brug i natur/teknologi på mellemtrinnet.

VIGTIGT! Husk at tale med eleverne om, hvordan programmerne fungerer.
Sørg for at eleverne arbejder med "Prøv selv" afsnittene, så de gradvis opnår træning i selv at programmere. 

Links til forløbene

Natur/teknologi 1
Kompasset
Link til materialet

Natur/teknologi 2
Måling og styring af lys på micro:bitten
Link til materialet

Natur/teknologi 3
Styring af tilsluttede lysdioder (lyskryds)
Link til materialet

Natur/teknologi 4
Eksterne kontakter (måle reaktionstid)
Link til materialet

Enkel datalogning
Data hentet løbende fra micro:bit sensorer kan overføres direkte til et regneark på en tilsluttet computer
Link til materialet
 

Forslag til flere forløb, der kan benyttes i natur/teknologi:

  • Overvåge vandstand
  • Overvåge fugtighed
  • Vindmøllen (enkel version)

Find forløbene under menupunktet 
Enkel tilslutning