Info

25-11-2019

Eleverne eksperimenterer bl.a. med enkle løkkefunktioner for at skabe "liv" til spændende julepynt.

Et lille overskueligt forløb der kan afvikles på 2 lektioner. Velegnet til f.eks. matematik (der arbejdes bl.a. med tælleløkker, tilfældighed og koordinatsystemet).

Se under "Forløb" - "Matematik" 

22-11-2019

Konsulent John Klesner har organiseret 2 kursusdage omkring teknologi og kreativitet for SFO pædagoger i Favrskov kommune.
Sidste kursusdag stod jeg for oplægget, hvor deltagerne skulle introduceres for micro:bit og derefter bygge en madkasse buggy.
En utrolig spændende dag sammen med en flok positive, dedikerede og dygtige pædagoger, der på få timer tilegnede sig en grundlæggende viden om micro:bit og fik bygget velfungerende madkasse buggyer.

Brug linket her for at læse om arrangementet og se nogle billeder derfra.

17-11-2019

Under menupunktet "Tips" er der nu oprettet menupunktet "Byg selv".

Her er der placeret nogle idéer til de micro:bit brugere, der har mod på og tid til at gå i gang med selvbygger projekter.
Lige nu er der oplæg til en madkasse buggy, og et oplæg til, hvordan man kan lave micro:bit styring på en legetøjskran.

13-11-2019

I dag afviklede Odder kommune sin afslutningsevent på projektet "Eventyrlige neopixels".

Eleverne i 5. klasser på kommunens skoler har gennem en periode arbejdet på at lave "kukkasser" med scener fra H.C. Andersens eventyr "Fyrtøjet". De har lavet stemningsbelysning med neopixels til scenen, og de har bl.a. øvet oplæsning, der passede til kasse og belysning.
Elever og lærere tog bl.a. afsæt i forløbet "Eventyrlige ZIP Halo neopixels".

En fantastisk dag i selskab med glade og dygtige elever og deres lærere.

Brug linket her for at læse mere om arrangementet og se nogle billeder derfra.

Find forløbet "Eventyrlige ZIP Halo neopixels" under "Forløb" - "Tværfagligt".

08-11-2019

Eleverne eksperimenterer med tællerløkker og talfølger for at skabe flotte lysmønstre med ZIP Halo neopixelringen.

Frem til jul med en "Julespecial" til sidst i materialet. 😉

Se under "Forløb" - "Matematik".